Kinderen zijn erg vatbaar voor reclames. Als Bastiaan nieuw speelgoed op televisie ziet dan is de kans groot dat niet veel later terloops wordt opgemerkt dat hij die transformer wel erg leuk vindt. Wat dat aangaat zijn kinderen net vrouwen die nieuwe schoenen zien (of mannen die elektronische gadgets zien).
Door al die reclames tussen Teen Titans Go! en de supergroentjes door zijn er in dit huis o.a. een snackeez (een beker waar je fruit en drinken in kunt doen, uiteraard in aparte vakjes anders wordt het zo’n smeerboel) en een snuggy naar binnen ‘gezeurd’. Och, we geven er zelf aan toe.
Laatst viel het me al op dat er op Cartoon Network steeds vaker reclames worden vertoond die gericht zijn op volwassenen (nee, niet dát soort reclames). Vorige week voor de powerpuff girls een reclame voor een schoonmaakmiddel van HG. Merkwaardig dacht ik.
Dan hopen ze dus dat er ouders zijn die zo gek zijn om die vage tekenfilms mee te kijken met hun kroost. Nonsens voor kinderachtige figuren.
Het behoeft dus ook geen verdere uitleg dat ik groot fan ben van Cartoon Network. Vooral Gumball is favoriet. Je hebt een scene waarbij twee eieren tegen een stuk spek aan botsen en samen een omelet vormen. Bastiaan en ik lachen hier nog steeds om. Echt schuddebuikend.
Na Gumball kwam gisteren een reclame van Scholl. Om de Scholl Velvet Smooth Elektronische Voetvijl Hardnekkige Eelt aan te prijzen. Ik keek naar Bastiaan en trok mijn wenkbrauwen omhoog. Hij keek naar mij en trok zijn schouders op.
Ik geloof niet dat hij zal gaan zeuren om een voetvijl…..