Het kan geen toeval zijn dat de afkorting van Social Media SM is. Want zo voelt het wel af en toe. Alles maar liken met als doel om zelf ook likes te krijgen op een lollige post of een leuke foto van je sportprestatie, kind of vakantie. Het liefst nog een combinatie daarvan. Het begon bijna een verplichting te worden.
En ik merkte dat ik het weer zat begon te worden. Vooral op Facebook moet je je eerst een weg banen door reclames, mensen die iets van Trump vinden, YouTube-video’s en lui die iedere door Facebook voorgestelde herinnering van drie jaar terug delen.
Begrijp me niet verkeerd. Door social media werd ik destijds in een Roparun-avontuur getrokken, werd ik leader of the pack bij de Rotterdam Running Crew en kon ik mijn verhaaltjes delen die ik op deze website plaatste. Ook dat heeft me veel opgeleverd.
Het is nu meer dan een week geleden sinds mijn laatste Facebook-post en ik heb niet de indruk dat mensen me al gemist hebben. En dat is nou precies mijn ‘probleem’ met Facebook, het is allemaal zo vluchtig. En het scheelt ook tijd want als je niks post hoef je ook niet in de gaten te houden of mensen het liken of reageren. Is overigens ook een stuk beter voor je batterij.
En over het opladen van ‘batterijen’ gesproken. Tijdens mijn aankomende vakantie zal ik voornamelijk op deze website verslag doen van ons wel en wee. Dus hou deze site in de gaten…